ОАС Машинство - Одржавање и дијагностика
![]() |
![]() |
Нови наставни план
Исходи учења су хармонизовани са исходима учења стручних предмета за основне студије машинског инжењерства усвојене током SENVIBE пројекта. У наставни план су уведени садржаји који се односе на дијагностичке методе засноване на звучној емисији и вибрацијама, као и аспекат заштите од буке као елемент одржавања машинских система.
Почетни план предмета | Измењени план предмета | |
---|---|---|
Назив | Одржавање и дијагностика | Одржавање и дијагностика |
Семестар | VII | VII |
Статус | Обавезни | Изборни |
Циљ |
Упознавање студената са проблематиком и значајем одржавања које је саставни део свих производних активности. Анализа примена савремених метода техничке дијагностике на конкретним примерима са практичним радом студената. |
Упознавање студената са проблематиком и значајем одржавања које је саставни део свих производних активности. Анализа примена савремених метода техничке дијагностике на конкретним примерима са практичним радом студената. |
Исходи | Способност идентификације, формулисања и решавања инжењерских проблема у области одржавања и дијагностике, као и развој способности за коришћење савремене дијагностичке опреме. |
Способност идентификације, формулисања и решавања инжењерских проблема у области одржавања и дијагностике, као и развој способности за коришћење савремене дијагностичке опреме, а посебно да разуме главне одзиве машинских система на вибрациону побуду, те повезаност између механичке побуде и емисије буке код машинских система. |
Структура | 45 часова теоријске наставе 30 часова практичне наставе |
45 часова теоријске наставе 30 часова практичне наставе |
Садржај |
Модели одржавања и анализа могућности примене. Дефинисање параметара за праћење квалитета одржавања и стања опреме. Дијагностичке методе, уређаји и њихова конкретна примена. Организација , информациони систем, планирање и ефективност процеса одржавања. |
Стандарди и прописи из области одржавања. Фазе у животном циклусу техничких система. Тенденције одржавања узимајући у обзир концепције одржавања, политике и стратегије одржавања. Модели одржавања и анализа могућности примене. Дефинисање параметара за праћење квалитета одржавања и стања опреме. Дијагностичке методе, уређаји и њихова конкретна примена. Технологија одржавања, организација, информациони системи, планирање и ефективност процеса одржавања. |
Методе |
Предавање се изводе приказивањем презентација тематских области на видео пројектору. Студенти на часу вежбају уз помоћ асистената задатке из области које су обрађиване на предавањима, код куће раде испитне задатке. У лабораторији и предузећима у окружењу раде се дијагностичка мерења вибрација, буке, СПМ, температуре, геометријске тачности и о томе праве извештаји са оценом стања. Пројектни задатак се ради у групи или појединачно тако да студент решава неки конкретни проблем одржавања(стабло отказа, анализа критичности отказа, модернизација постројења). |
Теоријска настава у облику предавања. Практична настава. Аудиторне и лабораторијске вежбе, израда пројектног задатка. Лабораторијски и практични рад се изводи у Лабораторији за акустику и техничку дијагностику. Студенти на часу вежбају уз помоћ наставника задатке из области које су обрађиване на предавањима, а код куће раде испитне задатке. У лабораторији и предузећима у окружењу раде се дијагностичка мерења вибрација, звучног притиска, интензитета звука, температуре. На конкретним машинама се врши провера геометријске тачности и о томе прави извештаји са оценом стања. Пројектни задатак се ради у групи или појединачно тако да студент решава неки конкретни проблем одржавања (стабло отказа, анализа критичности отказа, модернизација постројења и сл.). |
Литература |
|
|
Нови наставни материјали
Звучни калкулатор, web-апликација која омогућава прорачуне основних карактеристика звука и буке.
PPT презентација предавања